1 Şubat 2009 Pazar

O Müşteri Ne dedi??

İki gün önce bir müşteri telefonda bana nerelisiniz diye sordu..Çok şaşırdım.. Nereli olduğumu niçin soruyorsunuz,memleketin her yanı aynı dedim.. Din,dil,Irk farketmez dedim.

Hayır dedi,bu memleketin her yanı aynı lafından bıktım dedi. Neden diye sordum. Bakın dedi,ben size 100 TL +%18 KDV 18 TL ödedim. Bunun için siz ayrıca Devlete gelir Vergisi ödeyeceksiniz.Bu 100 Lira bedelli hizmet için benim cebimden 118 TL çıktı,yani 18 Lira fazla,siz de bu 100 Lira için fatura kestiniz,kağıt-kalem harcadınız,Devlete ayrıca bu 100 lira için Gelir vergisi ödeyeceksiniz. Şimdi biz bu vergileri niye ödüyoruz? dedi.

Ben de cevap verdim,biz vatandaşlar için yol yapılsın,çocuklar için eğitim verilsin,okul yapılsın,daha daha hizmetler verilsin vatandaşa diye dedim...

Telefon konuşmasından Karadeniz Bölgesi şivesi taşıdığını anladığım bu Müşteri aynen şunu dedi: ''ben bu 100+ yüzde onsekiz 18 TL KDV yi elim titreye titreye çok gönülsüz ödedim'' dedi. Neden dedim? Çünkü biz bu vergileri çocuklarımız için eğitim,halkımız için yol,sağlık hizmeti verilsin diye ödüyoruz,oysaki bizim Batı,Kuzey,Orta,Güney bölgelerimizde aileler en fazla 2-3 çocuk sahibi,oysaki özellikle Güney Doğu Anadolu'da adam alıyor 5-6 kadın,hepsinden 5-10 çocuk dedi. Adamın 20 çocuğu var dedi. Biz işte bu adamlar için bu vergiyi ödüyoruz ve bu benim çok gücüme gidiyor dedi...
Valla bişey diyemedim Müşteriye.. Size bırakıyorum yorumu...Ben de bişicik demiyorum...