1 Şubat 2009 Pazar

Tüketici Şikayetleri

Tüketici Dernekleri ve Tüketici Şikayetleri ile ilgili bazı Web Siteleri epey iyi çalışıyor,şaşırdım.
Bir Tüketici olarak yeni aldığım bir üründen korkunç derecede şikayetim oldu,ayıplı bir ürün geldi ve 5 günde 5 defa servise gitti.Ama maalesef her defasında aynı arıza devam etti. Baktım Üretici Firma ile çözüme ulaşamadım,her defasında servis geliyor ve aynı çözümsüzlük döngüsü devam ediyor, ben de şikayetimi sikayetvar.com ve Tüder - Tüketiciler Derneği 'ne bildirdim.
Gerçekten Tüder - Tüketiciler Derneği bana anında bir e mail ile dönüş yaparak bana özel hazırladıkları bir word dosyasında ne yapmam gerektiğini detaylı belirten bir açıklama gönderdiler. Ayrıca Dilekçe Örneği de yolladılar. Aşağıdaki bilgiyi onlardan öğrendim.

Elinizdeki tüm bilgi ve belgelerle Kaymakamlıklarda bulunan TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ’ne başvurunuz. Ücretsizdir. Kolaylıklar.

NOT: 2.159.08 YTL’ ye kadar şikâyetlerinizi Kaymakamlıklarda bulunan İlçe Hakem Heyetleri çözebilmektedir. ( 827.05 YTL’ye kadar olan Heyet kararları bağlayıcıdır).

DİLEKÇE ÖRNEĞİ:


…………..2008

Kaymakamlığı (İkamet ettiğiniz veya satın aldığınız yer)
Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığına,

Adınız ve soyadınız :
T.C Kimlik numaranız :
Adresiniz :

Telf. ve E-Posta :

Malın Cinsi :
Markası :
Modeli :
Fiyatı :

Belgeler :

Fatura ( ) Fiş ( ) Kredi Kartı ekstresi ( ) Sözleşme ( ) Senet vb.( )

Şikayet Özeti :

Ayrıca Şikayetvar.com web sitesi hem e mail ile geri dönüş yaptı hem de telefon ile aradılar ve Sorunu İlgili Firma'ya da iletmişler ki bana geri dönüş yapıldı ilgili Firma tarafından, bu sırada da ilgili Firma Servis Merkezi Bölge Yöneticiliği sorunu çözdü zaten.

Doğrusu başlangıçta şikayetimi bildirirken pek bir ümidim yoktu ancak gerçekten de ilgilenildiğini ve sorunun üzerine gidildiğini gördüm,buradan gerek TÜDER-Tüketiciler Derneği'ne http://www.tuder.net ve gerekse www.sikayetvar.com web sitesi'ne teşekkür ederim.